Tk-käynnistä gynekologinen käynti

Aamulla satoi kaatamalla lunta,joka päivän mittaan muuttui rännäksi ja osittain jo suli poiskin. Ei mikään ihanin aamun aloitus, kun tuntui, että kevät on jo pitkällä jopa täällä pohjoisessakin.

Kävin tänään Tk-lääkärillä vatsan takia. Sain samalla puhuttua myös toisesta ongelmasta, joka on vaivannut jo jonkin aikaa ja josta olen puhunut myös jo useammankin lääkärin kanssa.
Eli olen epäillyt itselläni gynekologista laskeumaa. Se ei vaivaa kuin ajoittain, mutta vaivaa kuitenkin joskus.
Ja on hyvinkin tyypillisesti EDS:n liittyvä "sivujuonne".

Minun tietoni ja epäilyni asiasta on ohitettu olan kohautuksella ja kuittaamalla limakalvoksi ym.
Itse nyt kuitenkin sen olen tuntenut ja ollut 99,99% varma, että laskeuma se on.

Tänään tapasin tosiaan uuden lääkärin terveyskeskuksessa ja hän oli mahtava!
Rauhallinen, kuunteleva, todella kuunteli ja pisti merkille kaiken mitä sanoin, ei vain tarttunut johonkin sivulauseeseen tai koittanut ratkaisua viidessä minuutissa  Olin äimistynyt tästä käynnistä, hyvällä tavalla.
Sain kaikki tutkimukset joita olin ajatellutkin ja hieman päällekin (ensi viikosta tuleekin kunnon laboratorio-viikko!)

Tämä lääkäri diagnosoi nyt sitten minulle kaiken muun päälle tämän laskeuman. Näin vähäoireisille ei tehdä mitään,  myöhemmin elämässä ehkä joudutaan turvautumaan leikkaukseen.

Hullulta ehkä kuulostaa se, että olin niin tyytyväinen tähän löydökseen. Tuli sellainen "minähän sanoin!" - olo. En kertakaikkisesti jaksa ymmärtää miksi minun kokemukseni lääkäreistä on pääasiassa sellaisia, että olen joutunut itse diagnoosin itselleni etsimään ja sitten hakkaamaan sen jonkun lääkärin tutkittavaksi pisintä mahdollista kautta ja lopulta lopputulos on ollut juuri sitä mitä olen itse alusta asti "epäillytkin".
Onko minulla vain ultimaattisen huono tuuri?

Tästä päivästä tuli kuitenkin kaikenkaikkiaan siis hyvä päivä, oikein hyvä, kiitos yhden inhimillisen lääkärin!

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kolonoskopia. Mitä, kuinka, millainen?!

Psyykkis-fyysis-sosiaalinen kokonaisuus

Kuvitteellinen Etsivä etsimässä olenko Ok