Google Analyticsin seurantakoodi

tiistai 3. joulukuuta 2013

Kaikki peukut pystyyn!

Minulla oli tänään (pelottava) työpaikkahaastattelu.
En ole käynyt aikoihin työpaikkahaastattelussa ja työ olisi vielä sellaista josta olen suunnilleen aina unelmoinut!

Työaika olisi ihana, ns. virastotyöaika. Työ olisi "siistiä sisätyötä", mutta kuitenkin sopivasti omaa alaa viistävää (siis sitä mihin muinoin opiskelin...). Työssä olisi sopivassa suhteessa yksin tekemistä ja ihmisten tapaamista. Työaikaan kuuluu lounastauko! Innostuin melkein eniten tästä :D
Päässä vilisi jo kaupungin kartta ja parhaat lounaspaikat ;) Milloin viimeksi olisin muka syönyt ruokaa "lounasaikana"?! Se on yleensä toisella kädellä muiden  ruoan tekemistä ja toisessa kädessä kuppi kahvia joka siitä huolimatta, että se seuraa kokoajan mukana, ehtii kylmentyä ja juodaan kylmänä pullan kanssa (työhön luonnollisesti kuuluu myös maagiselta kuulostava kahvitauko! ...uskaltaako siitä edes haaveilla?!)

Työ alkaisi tammikuussa. Tammikuussa!!
Työnantajapuoli sanoi, että tein hyvän vaikutuksen. Sanovatkohan ne sen kaikille?
Montakohan hakijaa tuohon paikkaan on?!

Onneksi haastattelu tehtiin pöydän ympärillä. Olen sanonut ennenkin olevani jännittäjätyyppiä.
Nytkin vyötäröstä ylöspäin olin hyvinkin hillitty&hallittu, mutta pöydän alla jalat tärisivät kuin olisin tanssinut Riverdancea pikanopeudella.

Ai niin, työhön kuuluisi myös 1-2 matkapäivää per 2kk jakso. Ne kysyivät, että haittaisiko tällainen, joitakin on kuulema haitannut. Vastasin mahdollisimman neutraalisti: "Ei haittaa mitään, minulla on lapsilla mummi joka mielellään hoitaa lapsia tuollaisen ajan ja miehelläkin usein töistä vapaata myös viikolla" vaikka mielessä kiljuin: "Antakaa mulle heti tämä työ! Matkapäiviä! Jee! Aikaa aikuisten kesken, lounasta, kahvitaukoja, pitkiä matkoja autolla ajaen yksin toiselle paikkakunnalle!"

En ollut edes ennen tätä mahdollisuutta tajunnut, että olen totaalisen kyllästynyt tähän nykytilanteeseen.

Tavallaan olen ja tavallaan en. Nautin edelleen siitä, että olen paljon kotona ja saan olla kotona Isomman tullessa koulusta ja saan puuhailla hirmuisesti Pienemmän kanssa.
Tämän työn työajat, työpaikan sijainti ja työn luonne vain ovat kaikki täydellisiä.
Ja minulle jäisi silti hyvin aikaa lapsille, koska työ ei ole liian kuormittavaa, ei mitään kolmivuorotyötä, eikä muutenkaan raskasta.

Jos en saa tätä työtä niin saatan hyvinkin tirauttaa pikku itkut. Mutta sitten jatketaan vain entiseen tapaan.

15 kommenttia:

  1. Pidetään peukkuja pystyssä, toivottavasti paikka on sun :) Lounastauko kuullostaa sellaiselta paikalta, jossa saa kauhoa salaattipöydästä oliiveja ja fetaa, oi oi :) Nämä työhaastattelujutut on mulle vähän vieraita, mutta siipalta kyselin ja hän sanoo vaan, että ilmoittelee jos tietää ettei ota työhön. Kyllä se kiinnostuksen ilmaiseminen on siis tosi hyvä merkki ja olet varmasti vahvoilla :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on takana hmm.... kesätyöt (joissa kaikissa kävin myös haastatteluissa) poislukien 5 oikeaa työhaastattelua + nyt tää eilinen :) Kaikki olen saanut :) Mutta ei se silti auta. Mennessä tsemppasin itteeni Cheekin sanoin "kutsu kultasormeks, kuka muukaan vetää tälleen!" ;D

      Poista
    2. Pakko lisätä kun tuo 5 kuulostaa aika paljolta et 2 niistä oli 6kk pätkätöihin!

      Poista
  2. Vastaukset
    1. Iik :D mitenköhän sitä jaksaa odottaa, ennen joulua lupasivat ilmoitella!!

      Poista
  3. Voi, kuulostaa täydelliseltä! Nyt vaan sormet ja varpaat ristiin että tärppää...

    Mä olen käynyt viimeksi työhaastattelussa vuonna 2005 (sain paikan), alkaakohan siitä olla jo vähän liian kauan... ;)

    VastaaPoista
  4. Voi kuulostaapa hyvältä ja kunpa ne tajuaisivat tarttua suhun!
    Peukutan niin paljon että saan jännetuppitulehduksen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D Kiitoksia! Kyllä mun nyt on pakko se saada tän tsempitysmäärän takia :D

      Poista
  5. Oikein, oikein, oikein hyvää synttäriä <3 <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos <3 !! Perjantaina pojat mummolaan yöksi (historiallista edelleen!) ja miehen kanssa herkutteluviikonloppu :D

      Poista
  6. Nyt vasta ehdin kommentoimaan, mutta peukut on olleet pystyssä koko ajan! :) Toivottavasti tärppää, kuulostaa aivan ihanalta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lupasitvat et ennen joulua kuuluu et miten käy, iik!

      Poista

Kerro jotain, se ilahduttaa :)