Google Analyticsin seurantakoodi

torstai 19. syyskuuta 2013

Muotitietoinen, nyt mä olen muotitietoinen...

Sain ihanaiselta Kikiltä haasteen joka kuulema on kiertänyt muotiblogeissa täysin huomaamattani! Nyt se sitten kiertää minulle ja minulta eteenpäin, nakkaan tämän siis:

Muotitietoiselle PeNalle ;)
Mum Hair Day:n perustaneelle erityisen hiusinnokkaalle Suville
Ja merkkitietoiselle Lauralle :)

Laukku

Oli pakko lisätä jo heijastinkin kun täällä on iltaisin pimeä!!
 FB:n osto- ja myyntipalstalta bongasin tällaisen ihanuuden joka on täydellinen, sinne mahtuu lompakko, avaimet, puhelin ja huulirasva. Muuta ei tarvitsekaan :) Marimerkon kangas sopii täydellisesti takkiin ja hihna yltää olan yli, just passeli!

Ok,tunnustan.
Minulla on tämän lisäksi komerollinen
laukkuja :D
Tämä vaan oli tänään käytössä ja on kyllä nyt ollut ehkä käytetyin, mutta enemmän kesälaukku, joten varmaankin vaihtuu kohta johonkin toiseen.

Toinen suosikki on Friis&Companyn, jonka tilasin viime vuonna Handbag superstoresta. Se on nahkainen, musta ja iso, joten ei ihan joka päivä, mutta silloin, jos tarvitsee enemmän tavaraa kuljetella.


Lompakko

Aiemmin minun lompakot on olleet max.20e arvoisia mitä-lie. Tänä vuonna satsasin nahkaiseen lompakkoon, jonka hintaa en ihastuessani väriin edes kysynyt ja nielaisin pari kertaa, kun laukkuliikkeen kassamies sanoi: "79e". No, on se sen arvoinen?

Merkki on Adax.






Aurinkolasit

Minulla on neljät. Kaikki on markettikamaa. Kahdet on autossa: ajamista varten sellaiset isommat ja toiset on sitten ihan muuten vaan kivat, mutta niissä on liian leveät sangat ajaessa.

Kahdet muut on sitten kotona. Toiset on sellaiset isot, puoli naamaa peittävät "julkkismalliin" ja toiset on mun suosikit, ostin ne hintaan 4,90e Lindexin lasten puolelta. Ne on minun käytetyimmät aurinkolasit, aina parvekkeella, kauppareissulla jne päässä. Kesällä siis.

Siinä ne nyt on mun päässä :)
 Korut

Niitä on. Ja siitä huolimatta käytän melkein aina samoja. Minulla on kuusi korvakorureikää, mutta käytän korvakoruja enää harvoin. Kihla- ja vihkisormukset on aina, sen lisäksi oikeassa kädessä kasa käsikoruja, joissa mm. ns.magneettikoru, sitten on mun oma tekemä koru jossa on poikien nimikirjaimet, puisista pyörylöistä tehty rannekoru ja niittinen nahkaranneke. Joskus lisään kasaan vielä muutaman hopeisen rannekorun.

Kaulakoruja olen opetellut käyttämään viime aikoina ja niissä suosikit on pitkiä koruja. Haaveilen Merry Go Roundin Dancin barefoot-korusta ja Humbugin Käpynen-riipuksesta.

TV

Meillä on Panasonicin 32". Haluaisin isomman. Ja eri merkkisen. Mies on tyytyväinen nykyiseen, minusta kuva on rakeinen ja ruutu liian pieni.

Plussaa olisi valkoinen väri ;)

Kännykkä

Samsung S4 mini. Ostin vasta ja meni jo rikki. Entiset mallit olivat mallia käpylehmäaika ja tämä on tätä hienoa älypuhelin aikaa. Muka hienoa. Rikki meni!! Nyt odotan mitä ne sieltä huollosta sanovat, olihan siinä takuu sentään voimassa ;) Ekassa vilkaisussa meinasi, että se oli ilmeisesti rikki jo paketista otettaessa. No mistäs minä sitä olisin tiennyt, kun olin ihan hukassa asetuksien yms kanssa...

Kengät

Marco Tozzi tai jotain muuta vastaavaa
...ovat ongelma. Mulla on jo alkujaan vaikeat jalat, mutta reuman puhjettua jouduin hylkäämään jo entisetkin kengät, mm.korkokengät. Nyt olen ylityytyväinen jos löydän jotkut sopivat! Elokuussa ostamani Svean tennarit ovat superihanat, samoin nahkaiset So What- tennarit.
Nyt kun kunnon syksy alkoi olen kuitenkin käyttänyt eniten näitä ihanuuksiani:






Tennarit

Eikö tennarit ole kengät? Kts. yllä :)

Farkut

En käytä. On mulla, mutta olen käyttänyt farkun näköisiä leggareita farkkujen sijasta jo monta kuukautta. Talven tullen siirryn taas farkkuihin, mutta parhaimmat farkkuni on Prismasta, eikä mulla ole hajuakaan onko ne jonkin merkkiset....?

 
Lukemassa Kikiä :)
MP3

Mulla on cd-soitin, Spotify ja Youtube :D


Tietokone

Samsung mitälie :) Kunhan on valkoinen ja toimii!


 







Meikit

Meikkivoide: Max factor Second skin foundation (creamy ivoru)
Puuteri: Lumene Touch of radiance (väri 1)
Ripsiväri: Isadora All Day Long Lash, Max factor Eye brightening (sininen), Max factor False lash effect
Poskipuna: Rimmel Lasting finish soft colour blush (Pink Rose)
Luomiväri: Paese (Luxus no 110)
Rajauskynä: Nivea Stay on eye pencil
Kulmaväri/vaha: Lumene (mulla ei ole hajuakaan mitä tuossa putkilossa on lukenut, se on lukukelvoton nyt, kulunut pois kokonaan... ruskea se on!)

Lisäksi Lumenen BB-voide. Jokapäiväisessä käytössä on tuo Lumenen BB-voide, ripsiväreistä ainakin jokin ja poskipuna :)

Kasvovoide

Ainainen ongelma!! En vain löydä "Sitä Oikeaa".
Aina hetken olen onnellinen kasvorasvani kanssa, kunnes huomaan, ettei se täyty vaatimuksiani.
Eikö ole olemassa minulle sopivaa kasvorasvaa?
Olen vähään tyytyväinen, haluaisin vain tehokasta kosteutusta, mutta ei liikaa, vaan sopivasti. Yleensä ongelma tulee sekaihoni kanssa, joka on kirjaimellisesti sekaisin. Keskeltä kasvot ovat kuivat ja muualta normaalit. Apua?
Olen kokeillut jo lähes kaiken mitä alle 30e purnukoita on... naurakaa vaan, aiemmin kipuraja kasvorasvassa meni 15e, olen nostanut sen 30e ja nyt se näkyy hinautuvan jo kovaa vauhtia 50e tienoille, koska samalla kasvaa uskoni siihen, että kalliit purnukat ovat kasvojeni pelastus.
Ja olen kokeillut myös ne perusvoiteet ja annan kyllä aikaa kaikille rasvoilleni, en lykkää mitään kerta kokeilulla kiertoon.

Deodorantti

LdB Peach&Mandarin

Hammastahna

Oxygenol Xylitol Lemon-mint

Shampoo&Hoitoaine

Mulla on paljon, koska uskon mainoksiin sokeasti (ilmeisesti). Suorastaan häikäistyn, kun tv:ssä näkyy nainen heilauttamassa pitkiä, tumman ruskeita hiuksiaan, jotka ovat suorat, kauniit, kiiltävät ja oh, niin terveet!

Käytössä tällä hetkellä mm. Babyliss Argan oil shampoo ja hoitoaine, SunSilk Brilliant shine shampoo ja Smoot&Shiny hoitoaine, Sexy hair Short sexy hair douple duty 2 in1, Matrix Biolace color care shampoo, Aussie Miracle moist-hoitoaine.
Tyytyväisin olen ihme kyllä Sunsilk-yhdistelmään! 

Saippua

Käsisaippuana on iki-ihana Lapaliina käsisaippua pumppupullossa, eli se Pikku Lapasen pikkusisko :) Tätä en ole nähnyt muualla, mutta me ostetaan tämä Ikea reissulla Haaparannalta jostain ruokakaupasta joka siinä aivan rajalla on, olikohan se Maxi-jotain?

Suihkusaippuana on ihana Nivea Water Lily&Oil jossa tykkään niistä pikku rakeista! Ja tuoksusta :)

Mineraalivesi

Kuten Kikikin kysyi, meinaako tää juotavaa...? Tykkään Villi Vadelma Bonaquasta... kai se on mineraalivettä...? No kivennäisvettä ainakin :D

Viini

En ole löytänyt varsinaista suosikkiani, mutta ne joista olen tykännyt ovat olleet Espanjalaisia punaviinejä.


Drinkki

Oon varmaan ihan out, mutta Mansikka caipiroska :) Kotona Pepsi-max :D

Leipä

Räihän leipomon Kuumanveen leipä. Kuuman veen leipiä on muillakin resepteillä, mutta ei tätä voittanutta! Jos on tulossa Rovaniemelle (autolla) kannattaa pysähtyä Tervolaan Rieskapaikkaan ja ostaa tätä!! Tosin jos ei viitsi autoilla tätä varten tänne niin tätä saa täällä Prismata ja Cittaristakin :)


Ruoka

Tästä voisin puhua pitkään... helpompi on sanoa mistä en tykkää: suolakurkku, punajuuri, sillit, viili, piimä, kaikenlaiset leikkeleet ja leikkelemakkarat, maksamakkara.
Allergiasyistä joudun olemaan kokonaan ilman kauraa. Kanamunaa en kestä tuoreena, keitettynä enkä paistettuna siltänsä, mutta jonkin verran kestän ruonlaitossa ja leivonnassa, en silloinkaan suuria määriä.

Se mikä kelpaa aina ja on pahanakin hyvää on pizza. Lasagnesta tykkään myös hirmuisesti, terv. edellisessä elämässään Karvinen.
Lämminsavulohipasta on myös jättihyvää!! Ja ruisleipä juustolla! Kunhan se on kunnon ruisleipää, eikä sellaista jossa on melkein puolet vehnää! Ai niin ja mulla on jatkuva himo tuorekurkkuun!

Jäätelö

Uusin ihastus on Ingmanin Mustikkatuutti. Kaikki kelpaa.

Karkit

Malacon Sienet. Ne vaaleanpunaiset. Mies tuo joskus mulle tukusta koko rasian. Ja valehtelematta syön yksin sen koko rasian. Ja söisin enemmänkin. Ne on niin hyviä! Lisäksi toinen jonka syömistä en vain voi lopettaa on valkosuklaa Twix!! Se ja hasselpähkinäkahvi!!!!

Lakanat

Kunhan aluslakana on vaalea, ei muulla väliä. Ok, no tykkään, et pussilakanat ja tyynyliinat on settejä, samanalaiset molemmille, mutta lakanat on kyllä Hobby hall jne, ei mitään fiksaatioita merkkilakanoihin.


Kampaaja

Mulla on luottokampaaja joka on paitsi ihana ihminen, myös loistava kampaaja! Kävin tänään kampaajalla ja olen onnellinen jälleen ;) Vaikka kovasti haluaisinkin kasvattaa hiuksiani (terveisiä Suvi T-D:lle!) on pakko käydä kampaajalla siistimässä mallia niin, ettei päässä kasva turkki ja tursake vaan kasvaminen tapahtuu hillityn hallitusti :) Väri on nyt enemmän punertavaa sisältävä.



Alusvaatteet

Käyn välillä alusvaatekutsuilla ja sieltä olen ostanut parhaat rintaliivini. Lisäksi mulla on arkiliiveinä Finnwearin liivejä, ne on tosi hyviä. Pikkareiden pitää olla puuvillaa, mustana. Noloa ehkä, mutta mun parhaat hipster-malliset mustat puuvilla alkkarit on löytyneen Prismasta ja on merkkiä...- tadaa- Extra!! Joo, se Prisman oma halpismerkki. En ennen näitä alkkareita edes tiennyt, että merkillä on muutakin kuin jotain säilykkeitä yms :)

Päivälehti

Ei tule, luen netistä Hesaria joten kaipa se lasketaan? Lisäksi Iltasanomien Viihdesivut on vilkkaassa käytössä ;)


Lehti

Image ja Avotakka


Sänky

Oma :) 160cm leveä Ikean valkoinen päädyllinen sänky. Nitisee niin, että hirvittää naapureiden puolesta. Kiristetään ja kestää vain hetken niin taas se nitisee. Hankintalistalla runkopatjasänky?

T-paita


En käytä jos meinataan sitä perinteisintä mallia. Toppeja on yms, mutta ei yhtään sellaista perus-t-paitaa.


Loppuun merkkitietoisen (heh...) kuva otsikolla kahvi/teemuki (ei siis kuulu virallisiin kysymyksiin, mutta minusta pitäisi kuulua):

9 kommenttia:

  1. Etkö sää ollenkaan käy Indiedaysissä? Sieltä tämä leviää. Pelkään siellä aina näyttööni tulevan tekstin "Hus pois sinä metsäläinen!" :D Valkosuklaa Twix, juu, ooh!! Sun kauhuruoka on selvästi rosolli, koska sieltä löytyy punajuuri, suolakurkku ja silli :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, rosolli on aivan yööööök!! :D Ja jos haistan suolakurkun muutun heti 3veeksi "öök suolakurkkua, viekää se heti pois, HETIHETIHETI!!" :D

      En oo nyt lukenut Indiedaysia :D Ollut vähän hiljaisempi blogikausi niin oon lukenut vaan tiettyjä blogeja, eikä niissä oo nyt ollut muotiblogeja :D

      Poista
  2. Ihana lompakko! :)

    Mä ostin joku talvi sitten talvisaappaat, joiden hinta sai mut pari kertaa nielaisemaan järkytyksestä. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D Mä oon nieleskellyt edellisen kerran kans kenkien kohdalla :D ostin ne silti. Ja on ne olleetkin hyvät!

      Poista
  3. Hahhah, ai merkkitietoinen? Se rajoittuu ehkä lastenvaatteisiin, muualla ei juurikaan nähdä! Tämä oli hauska, yritän ehtiä tehdä, kiitos haasteesta! :)

    VastaaPoista
  4. Kiitos haasteesta, vastailen heti kun ehdin! Myös mun lempimuki on iso Taika-muki mutta sinisenä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä haluaisin just sinisenä 2kpl noiden lisäksi, ne siniset sopisivat mun Röstrand Mon Amie lautasten ja kulhojen kanssa :)

      Poista
  5. Muotitietoisuudesta voi olla montaa mieltä, mutta kiitos haasteesta - alan nyt vihdoin tätä työstää.
    Munkin vakiomuki on Taikaa, mutta ehkä yritän kaapista valikoida jonkun toisen ettei olla kaikki liian samiksia :D.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kai se on blogistimuki :) tai muuten vaan yleinen :D

      Poista

Kerro jotain, se ilahduttaa :)