Google Analyticsin seurantakoodi

keskiviikko 24. heinäkuuta 2013

Kamala, pelottava, unet vievä...

Niin, kävin tänään hammaslääkärissä.
Käyn aina yksityisellä, koska tunnen saavani siellä parempaa kohtelua.

Vaikka hammaslääkäri jolla olen nyt joitakin vuosia käynyt on jo tuttu ja nainen on mukava, kiltti, kertoo aina mitä tekee ja puhuu minulle, ei minun ohitse, kuten jotkut, niin silti joka ainoa kerta pelottaa, jännittää, hirvittää ja nukun surkeasti edellisyönä, jos ollenkaan!

Yleensä ei edes ole ollut yhtään mitään. Ei tälläkään kertaa. Ainoastaan tarkistus ja puhdistus ja kotiin! Minulla on tämän hammaslääkäriaseman kanssa kutsumis-sopimus, eli vuoden välein puhelimeen tupsahtaa hammaslääkäriaika tekstiviestillä. Mahtava palvelu, koska muuten en varmaan koskaan menisi. Eli silloin on aina sitten tarkistuskäynti ja jos jotain löytyy niin uusi aika varataan ja se hoidetaan mahdollisimman pian.

Tuolla hammaslääkäriasemalla missä käyn on mahdollista kuunnella valitsemaansa musiikkia korvanapeista silmät kiinni toimenpiteen ajan.
En ole kokeillut. Minä haluan olla läsnä siinä tilanteessa. Minulla se hammaslääkäripelko onkin nimenomaan sitä, että kammoan sitä tilannetta jossa itse ei voi tehdä mitään. Hermostun jos en tiedä mitä siinä tehdään ja miksi.

Se on tuolla otettu tosi hyvin huomioon, tämä hammaslääkäri kertoo kokoajan missä mennään ja varsinkin miksi. Tykkään!

Ja silti kun ajattelen hammaslääkäriä niin mielikuva on tämä:

täältä



8 kommenttia:

  1. Sama homma! Mutta fiilis sen hammaslääkärikeikan jälkeen on aina ihan mahtava! Niin helpottunut ja tyytyväinen. :) Kunnes taas seuraavalla kerralla sama jännitys...

    VastaaPoista
  2. Niin mullakin, paitsi siittä puuttuu katujyrän kokoiset porakoneet ja veriroiskeet :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Koitin etsiä sellaista kuvaa jossa mun kuva ja sun visio ois just yhdistynyt kun kirjoitin muttei löytynyt :D

      Poista
  3. Ehkä mielikuva, että hammaslääkärissä ei voi vaikuttaa mihinkään tulee ekan kerran jo lapsuudesta, kun on ollut hammashoitolan tuolissa suu auki (sitten kun suostuin avaamaan suuni ;)) - ainakin minulla on tuo mielikuva.

    Mun mielestä nykyään hammaslääkärit kertovat paremmin kuin lapsuudessani, että mitä hampaalle seuraavaksi tehdään. Mä olen käynyt julkisella puolella. :)

    Aina hammaslääkärin vastaanotolle meneminen jännittää
    ja hammaslääkärin tuolissa on jäykkänä vaikka kuinka kehotettaisiin rentoutumaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu varmasti just lapsuuteen pohjautuu vaikka mulla ei varsinaisesti ole mitään kamalaa muistikuvaa hammaslääkäristä lapsuudesta, jotain kamalaa sieltä on silti siirtynyt... :D

      Mua ei enää yleiselle puolelle saisi, tosin se ei johdu siitä, että pelkäisin niiden olevan huonompia, mutta oon sitä mieltä, et kun kerran on löytänyt hyvän niin siitä pitää pitää kiinni, koskee myös hyvää hammaslääkäriä :D

      Poista
  4. Mä en pelännyt hammaslääkäriä pienenä ensin ollenkaan, kunnes menin sinne kerran ja löytyi reikä (siis oli niitä ennenkin ollut). Ihan pikkiriikkinen reikä, nou hätä. Ja kun lekuri sanoi "oho, tää onkin vähän isompi kuin mitä luulin", alkoi mun hammaslääkäripelko :S

    Mä kävin Turun kaupungin ostopalveluna yksityisellä parissakin paikassa, mutta aina vaan parasta palvelua olen saanut Turun hammaspäivystyksestä :O

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä luulen, että mulla on vaan ajankanssa kehittynyt tää pelko. Pari vähän tylympää ihmistä hammaslääkäreinä ja siitä lähti. Työnsä tekivät kyllä ihan ok.

      Poista

Kerro jotain, se ilahduttaa :)