Google Analyticsin seurantakoodi

perjantai 28. kesäkuuta 2013

Pikku, pikku bik... farkkushortseissa?

Pienoisen lomamatkan majoituspaikassamme hotellissa oli paljon teinejä vanhempineen. Huomioni kiinnittyi tavallista enemmän teinityttöjen vaatetukseen tai sanoisinko farkkushortsitukseen... tai shortsittomuuteen?

Olen huomannut saman ilmiön jo kotikaupunkinikin kotikuvassa, mutta isommassa kaupungissa tämä nousi vielä oikein kunnolla esiin.

Kuinka pienet farkkushortsit voivat olla?- on siis päivän kysymys.

Muutamaankin otteeseen olen tänä keväänä ja kesänä luullut ettei edellä kulkevalla esiteinillä tai teinillä ole paitansa lisäksi jalassa muuta kuin kengät. Tavallisen t-paidan helman alta ei nimittäin aina näy mitään. Siis sellaisen perus t-paitaa vähän löysemmän, juuri ja juuri pyllyn peittävän paitamallin alta.

Kunnes teinityttö liikahtaa jotenkin niin, että paidan helma nousee ja onhan siellä, miniminiminishortsit. Niin pienet, tiukat ja lahkeettomat, että niitä voisi kutsua farkkupikkareiksi. Siis todella niin pienet!

Huutiksessa olikin itseasiassa kuvaesimerkkejä jotka liitin tähän.

Voin sanoa, etten ymmärrä tätä muotia. En ymmärrä miksi näitä pyllynposkipöksyjä myydään. Miksi kukaan, edes unelma timmin pyllyn omistaja, haluaisi pitää jalassa shortseja jotka eivät voi mitenkään edes olla mukavat saati sitten, että ne näyttäisivät kivoilta?

Ja täynnä helppoa sanomista (koska minullahan on vain kaksi vielä pientä poikaa eikä yhtään teinityttöä) puhisen: Minun lapseni ei ikinä pääsisi minun nähden ulos tuollaisissa "housuissa"!! ;)

14 kommenttia:

  1. Voi, voi! Kun mummo oli nuori, niin mummolla oli mikroshortsit, jotka kyllä hyvin olisivat noille pärjänneet. Ei siinä mukavuudella tai kauneudella tai muulla ollut mitään merkitystä. Tärkeintä oli, että mummon shortsit olivat pienimmät koko kylässä ja mieluiten koko maailmassa. Mummo oli äärettömän kiltti tyttö teoiltaan. Vieläkään ei ole tullut tupakkaa maistetuksi, huumeista nyt puhumattakaan. No, viiniä menee joskus. Mummo oli säälittävän pitkään neitsyt ja ekat pussaamisetkin tuli tehdyksi vasta joskus seitsemäntoistakesäisenä. Se vaatetus on ikään kuin naamiaisasu. Kukaan ei pääse oikeasti loukkaamaan, kun ulkoasusta ei näe sitä epävarmuutta ja onnettomuutta, joka sisällä on. Naamioon kuuluu myös ronski puhe ja esittäminen. Uskon, että näin on suurimmalla osalla näitä nykyisiäkin.
    Niistäkin varmaan kasvaa ärsyttäviä mummoja ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olihan mun äidilläkin mikroshortsit, kuva todisteita runsaasti :) Mutta minä en mitenkään pysty kuitenkaan rinnastamaan näitä nykyisin missä puolikas pyllynposkesta saa ilmaa niihin shortseihin silloin aikoinaan... Ja lisäksi se nykyteinien muupukeutuminen "bitch!"-paitoineen tukee sitä shortsien antamaa tahallaan haettua vaikutelmaa. Oikeasti ei näitä kuvia voi verrata niin, että molemmissa olisi sama vaikutelma: http://ko71.blogit.fi/70-luvun-muoti/ (ensin saattaa tulla mainos, se suljetaan, sit kuva on toisena) ja tämä päivä http://cscbeat.files.wordpress.com/2011/08/short-shorts-3.jpg

      Poista
    2. Ja pakko lisätä, etten epäile nykytyttöjen moraalia :) Tasan tarkkaan minullakin oli provosoiva kauteni, kenellä ei... :) Nykyisin on vain haalistunut se raja missä sopivaisuus kulkee. Vaikka olen vasta vähän päälle kolmekymppinen niin silti voin puhtain omantunnoin sanoa: "Ei minun nuoruudessani..." ja olla samalla sitä mieltä, ettei varmasti myöskään sitä edeltävien sukupolvien nuoruudessa ;) Puhun nyt kuitenkin vain ja ainoastaan pukeutumisesta :)

      Poista
  2. Joo, tuttu näky näilläkin kylillä. Ihan kamalia... Minun provosointivaiheeni rajoittui kesään, jolloin olin 14, ja käytin napapaitaa, jossa luki 100% pure angel. Haaveilin napakorusta mutta en uskaltanut ottaa... Ja vitsit että se napakoru näyttäisi koomiselta tässä nykyisessä kaksi raskautta kokeneessa vatsanahassa... :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D mulla oli korvissa monta monta reikää ja olisin niin kovasti halunnut ottaa kulmakarvakorun mut en koskaan ehtinyt... Ja mun vaatetus oli enemmänkin hiphop-tyylistä, tooosi lötköt haaroissa roikkuvat housut, valkoinen toppi ja iso ruutuflanellipaita :D

      Poista
  3. Kyllä - hyvä kirjoitus. Välillä ei vaan voi ymmärtää, kenen silmään tuollaiset on edes hienon näköiset. Monesti nykyään tuntuu, että pyritään mahdollisimman lähelle alastomuutta ja se on yhtäkuin seksikästä. Harmittaa, että kaiken lisäksi tuo seksillä markkinointi suunnataan teineille, just herkimmässä iässä oleville ihmispoloille. Kun ei niillä vielä riitä kyky arvioida hyvän maun rajoja ja omatkin rajat ovat hakusessa.

    Sulle on kesähaaste blogissani! :)

    VastaaPoista
  4. Kyllä, meilläkin käy näin kesäaikaan farkkupikkareissa 16-kesäisiä. Olen ajatellut, että Luoja lähetti mulle poikalapsen, koska minä tiukkapipo en laskisi lastani farkkupikkareissa tai missään muussakaan epäilyttävässä vaatteessa ulko-ovesta ulos :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivon ahkerasti, että tossa vaiheessa kun mun pojilla alkaa juokseen tyttövieraita, nunnakaavut olisivat tulleet muotiin ;D

      Poista
  5. Näin tänään kaupungilla käydessäni pikku pikku farkkushortseissa ja nippa nappa niiden vyötärön yli yltävässä tiukassa valkoisessa t-paidassa tukevasti aikuisen rullalluistelijaMIEHEN! Ei ollut mikään kaljamahainen tapaus, mutta ruumiinrakenne ei kuitenkaan ollut mitään pajunvitsatyyppiäkään. Ajattelin heti että tästä näystä mun on tultava kertomaan sulle :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D Olin jo täällä niin nyökyttelemässä, et joo, niin, yyhhmm, niitä näkyy, kunnes stoppasi: MIEHEN :D A-pua!! :D

      Poista
    2. Harmi kun itse matkustin bussilla. Jos olisin seissyt samoissa liikennevaloissa hänen kanssaan, olisin voinut arvioida hänen ikäänsä vähän tarkemmin ja tiedustella, onko hän käynyt tyttärensä vai tyttöystävänsä vaatekaapilla ;)

      Poista

Kerro jotain, se ilahduttaa :)