Google Analyticsin seurantakoodi

keskiviikko 3. huhtikuuta 2013

Flunssan 6 parannuskeinoa + yksi

Ok, myönnän heti alkuunsa, mulla mitään parannuskeinoja ole! Mutta helpotuskeinoja? Näitä ilman en itse pärjäisi flunssassa:

1) Mulla ainakin menee nenänalusiho rikki nanosekunnissa, joten pehmeät, mielellään aloe veralla tmv höystetyt nenäliinat noin kahtena tuhantena kappaleena ovat aivan ehdoton (ja bebanthen vielä siihen nenänalusiholle)

2) Tee. Litrakaupalla teetä hunajalla, joku voi aivan vapaasti ehdotella mustaviinimarjamehua, kuten isäni on tehnyt flunssien aikana jo varmaankin noin parikymmentä vuotta, aina kun se kuulee, että joku on sairaana se kiekaisee: "Mustaviinimarjamehu!", mutta ei se mua auta. Kamalaa litkua en saa alas, eikä siitä silloin ole mitään hyötyäkään.

3) Netflix/Filmnet. Tällä hetkellä katsonnassa Game of Thrones kausi 3, Filmnetistä maanantaisin. Kun sunnuntaina tulee ameriikoissa niin jo maanantaina saan katsoa uuden jakson. Ja toki kaikkea muuta mahdollista, makaan siis lahnana sängyssä ja tuijotan. Olisikohan tämän pitänyt alkaa: Lepo?

4) Jos silmät kestää niin kirjat. Jossain vaiheessahan se tuijottaminen vain kyllästyttää. Sitten vaihdetaan kirjaan. Itse luen kipeänä vain ja ainoastaan hömppää. Nyt menossa Marian Keyesin uusin. Niin hömppää ettei enää hömpemmäksi pääse.

5) Lapset hoitoon jos vain mahdollista. On kuitenkin hyvin mahdollista ettei se ole mahdollista. Sitten pitää vain uskoa dvd:n ja tietokonepelien mahtavaan voimaan. Voin ihan rehellisesti sanoa, etten todellakaan flunssaisena pärjäisi ilman ja jos Pienempi ei menisi mummolaan tänään niin se tönöttäisi koko aamupäivän siinä tv:n ääressä. Ainakin siihen asti kun Isompi tulisi koulusta ja sitten valjastaisin epäreilusti isoveljen viihdyttämään pikkuveljeä muullakin kuin tv:llä. No ei onneksi meillä epäreilusti, edelleen odotan sitä vaihetta jossa Isompi sanoo, ettei se jaksa Pienempää tai jotain muuta vastaavaa. Koska se ikäero nyt on mikä on. Eipä ole vielä näkynyt vaan täysin tyytyväisinä toisiinsa ne päät yhdessä rakentaa legoja ja junaratoja ja Isompi lukee taskareita ääneen Pienemmälle.
Silloinkin kun Isompi lähtee omien kavereidensa kanssa yksin, se lohduttaa Pienempää: "Isoveli tulee ihan pian ja sitten rakennetaan yhdessä legoilla mahtava lentokone" tai muuta. On mulla ihanat pojat :)

6) Kuusenkerkkäpastillit. Ne on hyviä, ne rauhoittaa kurkkua. Saatavilla ainakin luontaistuotekaupoista.

+ yksi: Alkoholi. Nyt en meinaa viinin lipittelyä, siideriä tmv, vaan tujausta jotain kovempaa tavaraa. Turruttaa kurkun ja hetkellisesti silloin tuntuu paremmalta. Illalla otettuna auttaa nukahtamaan.

15 kommenttia:

  1. Mulla menee myös lenssussa nenänalunen aina rikki ja vasta nyt olen oppinut rasvaamaan sitä.

    Mä laitan kipeänä ollessa kuumaan veteen hunajaa (joka oli isäni apu kaikissa vaivoissa lenssusta ampiaisenpistoon :)) ja eycalyptuspastilleja (joita mummo aina suositteli. :)) ja nautin tätä hunaja-eycalyptusjuomaa.

    Kipeänä ollessa riittävä lepo on aina tärkeää. Kun olen joskus ollut lenssussa niin kissan saaminen kunnioittamaan tätä levontarvetta on todella haastavaa, jos ei kissaa itseään satu juuri sillä hetkellä nukuttamaan. :D Pikemminkin kissa alkaa aktivoimaan minua ylös metkuilemalla, kun se huomaa, että mulla olisi levontarvetta. :D

    Pikaista paranemista!

    VastaaPoista
  2. Kissahan toimii sit vähän kuin mun lapset ;D Mullapa onkin noita eucalyptyspastilleja tuolla kaapissa, mutta en oo tajunnut niistä mitään juomaa tehdä, pitää kokeilla, kiitos vinkistä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen joskus kokeillut alkavan flunssan karkoitusta pikkuruisella viskitujauksella,
      mutta flunssa on tullut silti.;-)

      Poista
  3. Mä käytän nenän iholle heti nuhan alkaessa reippaasti blistexiä eikä ole rikkinäinen iho vaivannut aikoihin. Samalla se mentoli vähän avaa nenää. Toimiskohan hädesalva vielä paremmin? :) Mies kurlaa usein kurkkuaan kirkkaalla viinalla, kun tuntee, että olis kurkku kipeytymässä. Usein seuraavana aamuna kipu onkin poissa. Ehkä se ihan oikeasti tappaa pöpöjä ja desinfioi? Juju lienee siinä, että tekee sen riittävän ajoissa.

    Oot siis ilmeisesti kipeänä siellä? Pikaista paranemista!

    P.S. Sulla tosiaan on kullanarvoinen apuri se isompi veijari, ihana! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ois varmaan pitänyt viskikurlata heti kun tuntu vähänkään kipeältä! Nyt tyydyn vain pikkaiseen annokseen iltaisin, turruttaa siihen saakka et saa unen :)

      Poista
  4. Mun mielestä paras flunssantaltuttaja on pakuritee. Nyt en ole uskaltanut imetysaikana ottaa kun en mistään ole löytänyt tietoa että kannattaako. Ja nyt oonkin sitten ollut kuukauden sisällä kahdesti flunssassa. Ärsyttävää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oikeesti? Oon kyllä kuullut paljon hyvää tuosta! Onkohan ne minkään veroisia ne mitkä bongasin Cittarista, sellaiset maustetut pakuriteet....??

      Poista
    2. Mä en osaa sittarin tavarasta sanoa mutta omani oon hakenu Ruohonjuuresta (tai tilannut netistä). Hitsin riittoisaa tavaraa, niitä samoja puruja kun voi liotella niin kauan kun niistä irtoaa väriä. Ei mitään herkun makuista (vähän juuresmainen maku, aavistuksella multaa) mut menee kahvin tai teen seassa, toiset sekoittaneet esim. kasviskeittoon. Eniveis, mun superskeptinen mies ei ole sairastanut kertaakaan koko talvena kun oon keitellyt sille pakuriteetä aina kun sillä on flunssainen olo ollut. Se ei usko mihinkään mun hömpänpömppiin mutta tuohon (ja macaan) se on alkanut uskomaan. Ja mäkin siis aiemmin oon tuota käyttänyt hyvällä menestyksellä. Ja muksuihin oon sitä kanssa pumpannut.
      Propolis-tipat on kanssa yks hyvä mut ne on jo oikeasti ihan järkyttävän makuisia!

      Poista
    3. Cittarin on kai pakurinkääpää pussiteenä tai jotain vastaavaa, pitänee kuitenkin vilkaista sitäkin uudelleen, huomasin viimeksi vain ohi kulkiessani :) Aito tavara kuulostaa luotettavammalta!
      Se oli vaniljalla maustettua mitä vilkaisin ;D

      Pitää laittaa ens kertaa varten kyll tilausta kun ei tätä jaksa.

      Poista
  5. Kiitos hyvistä vinkeistasi... minulla autta nuhassa silitysrauda. Silitän pyyhkeen kuumaksi ja sitten lämmitän sillä poskiani tarpeksi pitkään - nenästä rupee valuumaan ulos ja ei jää pään sisälle mätänemään mitään löllöä .. on tähän asti auttanut hyvin ...
    ja kurlaus viina muttei saa nieltä.... hehehe . vahingossa

    VastaaPoista
  6. Mää laitan flunssassa sitä hädesalvaa nenän alle; siinä on tymäkkä mentholin tuoksu ja se on todella rasvaista. Hoitaa ja räjäyttää nenää auki :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oikeesti :D? No on siinä kyllä se menthol... hmm... :D

      Poista
    2. Se on Tee se itse - naisen Vicks VapoRub :D

      Poista

Kerro jotain, se ilahduttaa :)