Google Analyticsin seurantakoodi

torstai 14. helmikuuta 2013

Ystävyys

Lapsena koulussa kiersi sekä värssy-, että ystäväkirjat. Muutamat runot/lorut olivat sellaisia joita kaikki kirjoittivat toisilleen.

Ystävyys on kuin pikkuinen ukko,
jolla on taskussa avaimet ja lukko.
Niillä se sitoo ystävät yhteen,
niinkuin maamies pellolla lyhteen.

Minulla on ystävä jonka tapasin kun minä olin 4-vuotta ja tämä piskuinen 2-vuotias. Tosin piskuinen kasvoi 176cm mittaan ja minä jäin metriin kuuteenkymmeneen... ;)
Lapsuudessa ja nuoruudessa asetelma oli aikalailla se, että minä tein ja hän teki perässä. Onneksi olin kiltti lapsi :)
Nykyisin hän on oikea maailmaa nähnyt avustustyöntekijä, minä jämähtänyt kotimamma ;D

Sitten minulla on ystävä jonka kanssa tavattiin teini-ikäisinä, mutta todellisuudessa esikoislapset yhdistivät meidät lopulta kunnolla. Samaan aikaan saadut pienet pojanpallerot ovat hyvä syy pitää yhteyttä ja sitten huomasimme tulevamme toimeen muutenkin hyvin. Kymmenisen vuotta jaettuja iloja ja suruja on vahvistanut ystävyytemme lujaksi.

täältä
Niin monta pientä lintua
sun pääsi yli lentää,
niin monta sulla on ystävää
vaan muista mua sentään!


Ala-asteella vaihdeltiin kiiltokuvia ystäväkirjojen lisäksi. Suurimpia hittejä olivat jättikiiltokuvat. Joskus tuli vaihdettua vahingokseen halussa miellyttää toista ja saada kaveruutta. Joskus arvioitiin oliko joku kaveri hilekiiltokuvan "arvoinen" vai säästäisikö hienon hileisen kuvan "paremmalle kaverille".
Tyttöjen maailma on ja oli julma ;)

Vaik lehdet putoo 
niin kannet jää 
ja kansissa säilyy
muisto tää

Omia poikiani yritän mahdollisuuksien mukaan kannustaa olemaan reilu kaveri, hyvä ystävä ja vaikka tosiasia tässä maailmassa on ettei kaikista tule parhaita kavereita niin kaikkien kanssa on tultava toimeen. Pääseeköhän näillä eväillä hyvin eteenpäin?



Kun ruusu kuihtuu
niin hoida liljaa
Kun äiti suuttuu
niin ole hiljaa


                                                                                     



Jos kirppu puree sinua
niin muista silloin minua
Jos se puree kovasti
sinusta tulee rovasti

Kaksi viimeistä kuvaa huutiksen googlehaulla löytyneitä myyntikohteita jotka eivät enää löytyneet linkitettäviksi...

ps. Sanomalla tyttöjen maailma on/oli julma en viittaa tyttöjen ja poikien maailman eroavaisuuteen vaan omaan subjektiiviseen kokemukseeni ;)

6 kommenttia:

  1. Ihania ystävyysmietteitä! :) Lapsuudenystävillä on muuten aina ihan erityinen paikka sydämessä... :)

    VastaaPoista
  2. Oi vitsi, ne jättikiiltokuvat. Ne oli aarteita :) Oikein, oikein hyvää ystävänpäivää mun ihanaiselle Nunjulle <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samoin Kiki <3 Mulla oli mm. tuo alimmaisen kuvan sambaava tyttö :D Ja säilytin parhaita "näitä en ikinä vaihda" kiiltokuvia sellaisessa valokuvakansiossa jossa oli se liimapinta ja mikälie kelmu/jalvojuttu päällä :D

      Poista
  3. Mä muistan myös tarrojen ja kiiltokuvien vaihtamisen. :) Se oli tarkkaa puuhaa, kun oli halu saada yhtä hyvä kuva tilalle kuin oli antanut kuvan/tarran kaverille. Niitä vaihdeltiin vapaa-ajalla ja välitunneilla.:)

    Ystäväkirjat kiersivät ja niihin kerättiin tietoja. :)

    VastaaPoista

Kerro jotain, se ilahduttaa :)