Google Analyticsin seurantakoodi

tiistai 12. helmikuuta 2013

Tomu


Minut valittiin ymmärtämään

Minä kuulun yhteen puun kanssa,
sielumme solmussa niin etten erota itseäni
juuristaan
Päässäni tuhat tarinaa,sata salaisuutta ja
vuosikausien viisaudet
Miksi minut valittiin
ymmärtämään,
en kestä puunhakkaajien kyyneleisiä silmiä

Sormieni päät vihertävät,
tiedän ihonalaisista puhkeamattomista
silmuistamme,
fyysinen muotoni muuttuu
Kuolemasi etenee,opettajani

Tuulessa leikkii ajatus oman
paikan valitsemisesta,
mutta kuinka tiedän
mihin haluan juurtua loppuiäkseni

Jalkani vielä kulkevat
asfalttipolkuja pakotettuina,
ihmisten katseista tiedän
tomua ja multaa varisevan jälkiäni pitkin
Jokainen askel vie lähemmäs
ikiaikaista kotiani

Hyväksyvää huminaa
asettuessani paikoilleni
Tässä minun on hyvä,
koivun ja vaahteran välissä
Ojennan käteni oksiksemme,
taivutan pääni tuntemaan tuulen

Sinun viisautesi,minun nuori varteni

__________________________________________

Osana Tarina päivässä-haastetta Neon Aakkostarinat-blogista.

6 kommenttia:

  1. Ensin ajattelin, että tämä on niin kaikkea, ettei tätä kehtaa pilata laimealla kommentilla. Laitan kuitenkin; Tästä tulisi ihan mieletön laulu. Vesa-Matti Loiri olisi sopiva solisti ja Tuulessa leikkii ajatus oman... kohdasta tulisi mieletön kertsi. Mää olen alkanut pohtimaan mihin työhön sää palaat :) Sulla on niin tämä runollinen ulosanti kohdallaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D iso kiitos, kauniisti sanottu :) Ja mun "leipätyö" on oikeesti ihan vaan asiakaspalveluhommia tylsästi.
      Nyt miedän perheen pikkufirmalle olen osa-aikahommina tehnyt mainoksia yms, yllätys yllätys, ne on usein kivasti riimiteltyjä ;D Mies aina huokaa, et "taas", mut on ilm. kuitenkin tyytyväinen, koska ei se oo mun pientä iloa kieltänytkään :D

      Poista
  2. Ihmisen elämää muuttuu tomuksi ja jää lepäilemään puiden alle ja puu saa rakkauttaa ja substraalia ... Kuka on kirjoittanut runo? .Pisti miettimään sanat ja ajatus .. Mutta kauniisti sanottu ...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanat sanat, minä nääs kun ei vielä osaa kirjoitaa runoja, silloin ihaileen vaan. Hyvää ystävänpäivää !

      Poista

Kerro jotain, se ilahduttaa :)