Google Analyticsin seurantakoodi

torstai 28. helmikuuta 2013

Pöllönpoika povarissa tunnusti ja haastoi

Sain ihanasti nimetyltä kohtuu uudelta blogituttavuudelta tunnustushaasteen, kiitoksia Pöllönpoika povarissa :)

Tämä on blogissani ennenkin vieraillut 8 totuutta-haaste ja jätänkin kahdeksalle eteenpäin jakamisen nyt välistä ja muokkaan haasteen vastaamaan minun tätä hetkeäni, eli tässä tulee

8 sisustustotuutta minusta (Saa napa jos tahtoo, muttei ole pakko)

1) Minulla on niin monien muiden tapaan ollut sininen kausi. Se tapahtui toisessa omassa asunnossani. Muuttaessani 54m2 silloin jättimäiseltä tuntuneeseen kaksioon 20m2 yksiöstä minulla luonnollisesti puuttui huonekaluja. Yksiössä huonekaluiksi olivat riittäneet yhden hengen sänky ja piskuinen ruokapöytä ja isoveljen vanha tv-taso.
Uusi asunto tuntui loisteliaalta siihen verrattuna ja niinpä marssin palkkarahat kourassa -tadaa!- Sotkaan! Ei minulla Sotkaa vastaan mitään ole, mutta silloin siellä oli tarjolla lähestulkoon ainoastaan sinistä. Mukaan tuli sininen levitettävä sohva, sininen matto ja ruokapöytä jonka 4 tuolia olivat pehmustettu, tietysti, sinisellä kankaalla.
Ja sitten oli ostettava siniset verhot. Ja sitten sain tuparilahjaksi taulun jossa oli sininen kissa (siis todella....) jne. Olihan se... sinistä.

2) Minulla pitää aina ollut tavaroille paikat. En ole niin siisti, että muuten järjestys pysyisi. Mieheni sen sijaan rakastaa nakata avaimet, puhelimet ym mitä kaikkea taskuista löytyy (ja kyllä niistä vaan löytyykin tavaraa!) tiskipöydälle. Josta minä en pidä yhtään. Tiskipöydän kulma täynnä puhelimia, lompakkoa, yms. Hankin miehelleni uuteen keittiösenkkiin yhdelle hyllylle korin ja osoitin sitä ja sanoin: "Paikka!". No ok, mieli teki, mutta tyydyin sanomaan vain, että pistäisitkö tästä lähtien tuohon ne tavarat. Ja se pistää :) Ihanaa, pelastakaa tiskipöytä rojulta onnistui!
Tosin nyt se jättää aina sen korin reunan roikkumaan sen hyllynreunan yli ja se kori mätkähtää lattialle tavaroineen kaikkineen kun lapset tietysti loikkii/juoksee/ryntää/hyppii juuri niin läheltä, että osuvat siihen.

3) Minulla on vieläkin ikkunassa "jouluvalo". Ei se ole jouluvalo, ei ole. Se on tunnelmavalo. Sellainen valokranssi. Ei siinä ole mitään jouluista ja iltaisin se vain on niin kätevä kun on pimeää niin lapset näkee yöllä mennä vessaan ja minä jääkaap... keittiöön ;)

4) Haluaisin valkoisen tv:n ja valkoisen kotiteatterisarjan.

5) Kuka maalaisi pinnatuolit valkoisiksi kun minä on sellaisissa asioissa niin saamaton ja ainoa tarjous jonka sain kun kyselin firmoilta maalausta oli 470e!! 5 pinnatuolia maksoi 35e. Juu ei kiitos.

6) Näin viime yönä unta Elfa-järjestelmästä jonka aion vakaasti asentaa uuden kodin vaatehuoneeseen. Tosin ostan kyllä luultavimmin sitä Ikean järjestelysarjaa, mutta unessa se oli Elfaa.

7) Olen kohtuu sopeutunut jo siniseen keittiöön ajatuksena. Silti kun istuin eilen sohvalla katsomassa telkkaria niin yhtäkkiä iski ajatus siniseen...!!! Ja kauhea öllötys. Luulen, että totun silti. Jos en totu niin tulee kiire hommata remonttirahat... ;D

8) Allekirjoitamme paperit ensi viikon maanantaina uudesta kodista. Siihen saakka saa pelätä pahinta. Ne tuhannet mielikuvat mitä voi tapahtua. He ovat myymässä kotiaan koska muuttavat hoitamaan naisen vanhaa äitiä... Mitä jos se äiti kuolee, eikä ne haluakaan muuttaa? Mitä jos siellä pamahtaa putket ja koko asunto tulvii? Mitä jos ne jostain muusta syystä ei haluakaan myydä...
Turha kai sanoa, että minä todella todella haluan sen asunnon?!


7 kommenttia:

  1. Sää olet kyllä tosi järjestelmällinen, jos sää näät Elfasta uniakin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D kun näkisit mun vaatehuoneen nyt... kerroin illalla lapsille tosta unesta niin Isompi tuumasi: "Sellanen olis kyllä tosi hyvä, se on niin hirveessä kunnossa nyt" johon minä, et ei kai ihan niin hirveessä ja ethän sä edes käy siellä kun siellä on vaan äitin romppeet, joten Isompi sanoi "No en käy kun oon joskus yrittänyt muttei sinne mahdu kunnolla" Apua... ;D

      Poista
  2. Onnea, tarjous siis meni läpi! Mahtavaa!

    Mä olen itse maalannut pinnatuoleja, tosi rasittavaa hommaa, varsinkin jos sattuu olemaan raskaana ja perfektionisti-mies käy osoittelemassa, missä on maalivalumia. Siinä oli ero lähellä.

    Arvaa, mä teetin omaan ekaan kotiin sinisestä intianpuuvillasta päällyksen sisustusklassikkoon: Rocky-vuodesohvaan! :D Sininen ja halvat huonekalut kuuluu tiettyyn elämänvaiheeseen, näin se vaan on. Kiitos hauskasta listasta! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meni se :) Itse en ajatellutkaan kokeilla, kun mun hermot ei kestä mitään tollasta, mut ajattelin päästä kuiten vähän halvemmalla kuin melkein 500e ;D Mut jos ei mistään tuu parempaa tarjousta niin mun on varmaan nöyrryttävä yrittään itse... ja sit mies saa pelastaa mut pinnatuoleilta ;D

      Rocky-vuodesohva, jee! Kaikilla kavereilla tuntui olevan just sillon sellainen, mut mä halusin käsinojallisen et on helppo nojailla siihen kun katsoo telkkaria :D Joten mun oli sellainen josta lattialle tuli sellainen patjaosuus varavuoteeksi :)

      Poista
  3. Kohdat 1 ja 2 on koettu täälläkin, 2 jopa pakkomielteiseen neuroottisuuteen asti... ;) Ja huoh, vaatehuone odottaa a) voimia, b) aikaa ja c) inspiraatiota. Ehkä tässä kevään mittaan...

    Oi, teillä on huomenna jännä päivä! Onnea!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla oli todella vakaa aikomus siivota se meidän vaatehuone, mut enhän minä enää kun muutto tulee (?!) kuitenkin ;D

      Poista
    2. No et tietenkään, ihan hukkaan menee hyvä siivous! ;)

      Poista

Kerro jotain, se ilahduttaa :)