Google Analyticsin seurantakoodi

torstai 10. tammikuuta 2013

Tänään on ollut tämmöinen päivä

Lapsethan puhuu normaalistikin koko ajan, eikö? Meidän lapset ainakin. Isompi on nykyisin koulussa, joten se ei ole puhumassa kotona klo.9-14 aikaan ja sen jälkeen sen onneksi saa hiljaiseksi nyt kouluikään ehtineenä Aku Ankalla tai Wii-pelillä.

Pienemmän suu käy koko ajan! Ihan koko ajan! 
Kun Pienempi herää aamulla, se alkaa ensin kyselemään: Onko aamu, onko isoveli kotona, menikö isä aamulla töihin, onko mummolapäivä, mennäänkö mummolaan tänään, saanko Angry Birds alushousut, otanko smurffi-sukat vai Salama-sukat vai haluanko olla tänään eriväripoika ja laittaa ihan eri väriset sukat? Ja kaikki tämä ensimmäisen viiden minuutin aikana.

Meille on ilmeisesti iskenyt kuuluisa kyselyikä.

Onhan se ihanaa kun pikkuinen naama hymyssä toistelee kysymyksiä, mutta kello 17 alan nykyisin kaivata jo hetken hiljaisuutta. Ei puhettakaan, että mikään Pikku Kakkonen hiljentäisi meidän puheripulista. "Miksi Pikku Kakkosen aikuisella on tuollainen ääni, miksi nyt tulee tämä ohjelma eikä se toinen....." jne.

Onneksi tulee ilta ja nukkumaan meno aika, vai mitä? Muuten kiva, mutta Pienempi puhuu öisinkin. Ei sinällänsä mitenkään pitäisi yllättää, isäni on puhunut koko ikänsä ja käveleekin viikottain unissaan, minä olen kova (kuulema) puhumaan unissani. Isompi on myös joskus vaellelut unissaan, mutta Pienempi kyselee unissaan.

Viime yönä ennen klo 01.30 (jolloin menin nukkumaan katsottuani Medusan perinnön ensin) kirjasin huvikseni ylös Pienemmän pulinat:

klo. 22.15 "Joko minä voin mennä? Voinko mennä?"

klo.23.0(jotain) "Missä se on? Anna se minulle, kun minä pyysin!"

klo.23.30 aikoihin "Äitiiiii!! Pissattaakohan minua?" (no pissatti)

klo.24 aikoihin "Miksi Salama? Ei sinne, kun sinne, kun...."

klo.01.10 (kävin peittelemässä) "Miksi äiti annat pusun?"

Ja aamulla heräsi kello 10 ja se alkoi: "Onko aamu, missä isoveli on...."

Eikä minulla oikeasti tuo häiritse, suloistahan se on, suurimman osan aikaa :) Tänään on ollut vähän vaisumpi päivä olotilalta joten sen takia tänään ei ole ihan niin jaksanut huomioda jatkuvaa kysymystulvaa.

Äsken: "Äiti osaako karhut uida?" Ja hetken päästä, kun olin vastannut: "Äiti, kyllä minä tiesin, se lukee mummolan kirjassa, mutta halusin vaan kysyä!"

2 kommenttia:

  1. Oi näitä kyselyikä vuosia :) Saisipa tämmöistä välillä takaisin :) Jos sää ikinä oikeasti häiriinnyt niin ajattelet vaan, että muutama vuosi eteenpäin ja kokonainen lause teinin suusta on jo luksusta :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niimpä, tuolla nyt lohduttautumaan :D En minä oikeesti häiriinny, tänään vaan vähän tuppas olemaan semmonen päivä tosiaan et kaikki menee vähän sinnepäin ja siihen pikkuapulainen kyseleen, et "Äiti miks sanot hemmetti?" ;D Niin, hormoonit kai tjn :)

      Poista

Kerro jotain, se ilahduttaa :)