Google Analyticsin seurantakoodi

tiistai 8. tammikuuta 2013

Puoli lautasellista tai viisi kourallista

Miksi minun on niin vaikeaa syödä kasviksia, hedelmiä ja marjoja ne "säädetyt" määrät?
Häveten tunnustan, että menee aikoja jolloin en syö yhtään hedelmiä enkä marjoja.
Kasviksia sentään syön päivittäin, mutta en varmaankaan läheskään aina sitä puolta lautasellista.

Ja lisäksi minä vielä tykkään esimerkiksi porkkanasta, kukkakaalista, pitkistä pavuista, maissista, kurkusta jne. Miinusta tulee minimaissista (se on omituinen ja pahaa), mutta kukapa sitä pakottaisikaan syömään.

Ja marjat sitten, nehän on tosi tosi hyviä! Fit Laihdu lehdessä kumma kyllä kehotettiin totuttelemaan marjoihin upottamalla ne kermavaahtoon... Pitäisiköhän kokeilla kun ammattinsa osaava lehti kehottaa ;)
No ei, itseasiassa en edes pidä marjoista kermavaahdossa, vaan pidän marjoista itsessään.
Ja rahkan kanssa. Ja luonnonjogurtissa. Ja puurossakin!

Tänään söin rahkan, macadamiapähkinöiden ja banaanin kanssa. Pakasteesta tietysti, onneksi on ahkera isä ja ahkerat mansikanpoimijat jossain ja ahkeralta isältä sain mustikoita ja marjafirmalta laatikon mansikoita ja läjän vadelmia. Rahalla tuolta viimeksi mainitulta. Ensimmäiseksi mainittu tyytyi kiitokseen :)
Nyt harmittaa etten ostanut enempää.

Entäs hedelmät sitten? Laiska, se minä olen. Hedelmän syön jos joku minulle sen kuorii. Kiitos ja nam. Mutta se, että itse pitäisi kuoria? Voi kamalaa mikä työ. Joo, lupaan ryhdistäytyä tässä. Onhan mulla sentään kaksi lasta jotka silmä tarkkana ottavat äidistä esimerkkiä.

"Voisiko kulta kuoria mulle appelsiinin... kun en millään jaksais kävellä täältä olohuoneesta sinne keittiöön..." 

Joskus se kulta kuorii, joskus ei :)

6 kommenttia:

  1. Mää syön perunan kun kultani sen minulle kuorii :D Kyllä senkin kuorimisessa on kamala työ :)

    VastaaPoista
  2. Meillä Käyttis yrittää pitää huolen ettei leipämutsi pilaa lapsia ja tarjoilee isommalle joka ilta paloiteltua omenaa ja appelsiinia (jota mä en osaa edes kuoria oikeaoppisesti). Mä tuhoan sen suunnitelmat vohkimalla lapsen hedelmät kun oon niin laiska etten jaksa omiani kuoria...

    :) Hyvältä näyttää sun lautanen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meilläkin mies on reippaampi tässä hommassa :)

      Poista
  3. Hei ihan sama juttu täällä. Tosin nyt olen pakottanut itseni syömään iltapalaksi salaattia, jee! Mutta hedelmät, puuh. Herkkuahan ne on mutta jos niitä tuonne ostaa niin hedelmäkulhoon mätänevät kun kukaan ei saa aikaiseksi syödä niitä. On se niiiiin vaikeeta. =P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä et on muitakin ;) Luulin jo et oon ainoa kamalan laiska hedelmän syöjä :D

      Poista

Kerro jotain, se ilahduttaa :)