Google Analyticsin seurantakoodi

sunnuntai 6. tammikuuta 2013

Minun

Olen aika itsekäs, myönnän. En yleisellä jakamisen tasolla, siinä en ole yhtään itsekäs, tykkään jakaa tavaroistani,  vaikka syömisistäni, olen suorastaan antelias.
Itsekkyyteni suuntaa yhteen asiaan ja se on se aika. 

Minun aikani on minun ja siihen ei tulla sörkkimään.
täältä
Englanniksi sanotaan tästä "me time"  ja tällä varsin itsekkäältä kuulostavalla termillä viitataan useimmiten äitien kuuluisaan omaan hetkeen, jonka jos minulta kysytään kuuluisi olla lakisääteinen, oli äiti sitten työelämässä tai ei.

Eikä se rehellisyyden nimissä ole edes varsinaisesti itsekästä (eihän?).

Jos se n.30min aika päivässä auttaa äitiä hymyilemään lapsilleen vaikka lapset rääkyisivät räät nokassa, vastaamaan nätillä äänellä teinille vaikka sieltä tulisi takaisin vähemmän nätillä äänellä ja olemaan pyörittelemättä silmiä miehelle kun se kysyy kuudennentuhannen kerran, että sopiiko AnuAntille vihreät sukat keltaisten ja vaaleanpunaisten vaatteiden kanssa. Jos se auttaa yleensäkin äitiä olemaan kiljumatta kurkku suorana ja olemaan kaatumatta illalla rättipoikkiväsyneenä sänkyyn niin eiköhän siitä ole iloa koko perheelle?

Tottakai aina joku tulee kysymään, että entäs isät?
Minun kokemuspohjallani isät ottavat me timen rennosti ihan milloin vain ;)
Josta äideillä olisikin varaa ottaa mallia.

Meidän perheen miehen oma aika menee nimittäin juurikin sillä miehisellä mallilla, että töistä tullessa vaan poiketaan "Jussin" kanssa kahville sen hallille tai illalla lösähdetään sohvalle ja ollaan lepomoodissa alta aika yksikön, vaikka lapset kuinka huutelisi sängyissään "Toisko joku vettä?".
Kun meillä mies sanoo menevänsä viikkaamaan pyykkiä makuhuoneeseen pitäisi hälytyskellojen alkaa soida. Ja jos vähän ajan kuluttua menee katsomaan niin sängyllä makaa pyykkien lisäksi mies.

_____________________________

ps. tasaluku lukijoita, pistää hymyilemään :D

8 kommenttia:

  1. kivaa , tärkeä on rakastaa itseäni myös. Miellä oli kotona sääntö että kun äiti meni makuhuoneseen pitivat lapset olemaan hiljaa vähän aikaan .. oli oma aikaa äidillänsäkääm
    tosi kivaa haaste ... ollnko koukussa nyt !

    VastaaPoista
  2. Tasaluku tais mennä :)

    Mä olen taas päinvastoin. Huono jakamaan ruokaa, tavaroita, mitään materiaalista (syytän tästä ainoalapsisuuttani), taas oma ajasta en osaa pitää kiinni... Pitäisi, kyllä.

    Pyykkiä viikkaava mies :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niimpä tais, jee :)

      Minä olen liikaakin jakava, huh kuulosti pahalta ;D
      Siis lapsena kun esim. isoveli oli popsinut karkkinsa ja minulla oli vielä jäljellä niin mulla tuli paha mieli ja jaoin lopuistani vielä sillekin. Ja siis se on yksitoista vuotta vanhempi ;D

      Poista
  3. Täysillä olen samaa mieltä omasta ajasta ja sen tärkeydestä. Oma aika oli se, joka sai minut osa-aikaiseksi eli maksan melkoisen paljon euroja omasta ajasta, mutta on se silti sen arvoista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aikaa kun ei saa takaisin, vaikka kuinka yrittäisi :)

      Poista
  4. kiitos vierailusta . joo kun menin mieheni kanssa saunaa kyselin että saako täällä VIHELDA)- mies sanoikin että ei täällä saa viheltää , täällä saa vihtoa .. . mutta hassumpi oli se, kun käytiin ostoskeskuksessä ja sanoin miehelleni että osta tää wessapaperi jossa se kullin kuva .... elikä se LUONONYSTÄVÄ wessapaperi jossa on se pöllön kuva... anteeks kiroilu mutta mies katseli häpeässä ympärille- huomasko kukaan ... varmasti on eestiläiset ystävät puhunut semmoisia hassuja juttuja vieläkin ... Kiitos, tulisitkö vieläkin minulle kylään..

    VastaaPoista

Kerro jotain, se ilahduttaa :)