Google Analyticsin seurantakoodi

perjantai 28. joulukuuta 2012

Yksin

Nyt on hetki aivan omaa aikaa, kun mummi&pappa-duo kävivät hakemassa minun poikakaksikkoni mummolaan muutamaksi tunniksi. Olen kauhea äiti, myönnän huokaisseeni ja syvään, kun ovi porukan mentyä sulkeutui.
Ja varmistin vielä ikkunasta, että sinne menivät.

Lukuunottamatta elokuvakäyntiä (ja sitä ei oteta lukuun), en ole ollut yksin... niin en muista edes milloin viimeksi. Aina on joku ollut läsnä ja pyörimässä ympärillä. Enkä edes tarkoita pelkkiä lapsia, mieskin lasketaan ja samoin sukulaiset yms.
Ja minä tarvitsen yksinoloa. Ja tällä yksinololla tarkoitan nimenomaan täysin yksinoloa, sitä ettei koko huushollissa ole ketään muuta kuin minä.
Se on sitten aivan sama vaikka joutuisinkin tuona aikana tekemään vaikkapa kotitöitä (yleensä petaan tilanteet niin, ettei tarvitse), mutta se, että saa olla yksin. 

Yksinolemisen tarve on minussa hyvin voimakkaana. Ärsyynnyn jos en ole pitkään aikaan saanut omaa aikaani.

Mitä sitten teen kun olen yksin? Nyt esimerkiksi nautin seinäkellon tikityksestä ainoana äänenä ja mietin juuri, että jospa menisin (uuden lämpöpeiton alle!) lukemaan sohvalle kirjaa.
Joskus katson elokuvan, mutta yleensä luen kun olen yksin. Saatan kyllä tarkistaa facebookin tai blogeja tai uutisia netistä, mutta nekään eivät minusta kuulu tähän yksinoloon, koska silloinkaan en koe olevani täysin yksin.

Parasta on näin talvella kun lumi vielä sulkee äänet ulkoa pois ja kaikkialla on ihanan hämärää :)

4 kommenttia:

  1. Omaa aikaa; kuullostaa ihanalta :) Mää täällä jo lasken päiviä, että saan teinin jaloistani kouluun ja arki (hiljainen) alkaa :D

    VastaaPoista
  2. Kuulostaa täydelliseltä! Itsekin kaipaan varsinkin näin lomalla ja ennen kotiäitinä sitä omaa pidempää yksinoloaikaa. Juurikin noin täydellisen yksin ja omissa ajatuksissa. Tavoitteena saada nyt lomalla järjestettyä sellaista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On kyllä ihanaa ja korvat lepää, mun pojat kun ei ole hiljaisimmasta päästä, ääntä kuuluu siitä kun heräävät niin siihen kun nukahtavat, kokoajan... ;)

      Poista

Kerro jotain, se ilahduttaa :)