Google Analyticsin seurantakoodi

torstai 22. marraskuuta 2012

Reuma-juttuja

Tänään olen vain ollut. Polvet muistuttelee jälleen itsestään, joten pakollinen pysähdyspäivä. Ihanasti kivut vienyt Enbrel vaihtui ikävien sivuoireiden myötä mulle aivan uuteen Cimziaan. Nyt sitten jälleen paskassa tilanteessa, jossa kipeydyn enemmän, kun uusi lääke ei vielä (ainakaan) toimi. Vaikutuksen pitäisi alkaa vuoden vaihteeseen mennessä noin suunnilleen. Jos ei ala niin muutetaan lääkitystä taas. 

kuva lääkeinfo.fi
Tämä on itse pistettävä lääke. Edelliset olivat sellaisia kynällä pistettäviä. Vaikka aikaisemmassa työpaikassa pistelinkin muita ihmisiä niin itsensä pistäminen on silti eri asia. Jännitti.
Tosiasiassa se Enbrelin kynä oli vaikeampi kun siinä oli niin tiukka se painonappi. Ja tosiaan, onhan mulla kokemusta tästä. Eka kerta vain oli inhaa.
täältä
Ja ei nyt voi sanoa, että hauskaa se olisi, mutta ihan ok. Mukavaa siinä on ruiskun muoto, sen helppo kädessä/sormissa pidettävyys. Ohessa kuva siis tästä vähän erilaisemman näköisestä ruiskusta->
Muuta en ole vielä huomannut kuin sen lievän kirvelyn pistoksen jälkeen. Joka on siis todella lievää.

Kuten aiempienkin lääkkeiden kohdalla, olen varautunut jälleen vaihtoon sitten kun se on ajankohtaista tai tulee jotain haittavaikutusta. Varovaisen positiivisella mielellä, kuten jo muutaman vuoden...

Tammikuussa tulee sit jälleen ostettua se omavastuu täyteen, eli pitää varautua siihen.. koska toki mulla olis muutakin käyttöä sille n.700e joka siihen jälleen kuluu.

Tammikuuhun mennessä pitäisi myös päättää lähdenkö vai enkö opiskelemaan, kuten olen aiemmin puhunut. Tosin se innostus lähteä oli tilanteessa jossa mulla oli Enbrel joka toimi kipuihin.
Nyt en jälleen voisi kuvitellakaan aamuisin raahautuvani mihinkään, hyvä jos kotona olen tämän viimeisen viikon raahautunut aamuisin keittiöön ja sohvalle... Päivällä kun aamujäykkyys helpottaa pystynkin taas johonkin kipulääkkeen turvin (Burana 800mg slow x2/pvässä). Mutta opiskelemaan? Ei just nyt. Eli lykkääntyy varmaankin taas syksyyn 2013.

Tai jos olisin positiivinen (mutta kun olen pessimisti-realisti niin onhan se vähän hankalaa?) niin voihan se olla, että ensikuussa tanssin jo ripaskaa tai rivitanssia onnesta kun kivut on helpottaneet? ;)

Tää oli nyt tällanen valivalivali, mutta koska mun blogiin aina välillä eksyy myös reuma-asioista tietoa hakevia niin pidän nyt jotenkin yllä tätä mun lääketilannetta!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kerro jotain, se ilahduttaa :)