Google Analyticsin seurantakoodi

torstai 9. elokuuta 2012

XLNT

KappAhl on yksi minun lempikaupoistani, sekä naisten, että lastenvaatteiden puolesta ja joo, olen kyllä huomannut, että siellä on miestenkin vaatteita, mutta niistä ei mitään kokemusta, jostain syystä en ole ikinä ostanut yhtään ainutta miestenmitäänjuttua sieltä, toisin kuin hirmuisia kasoja naisten ja lasten vaatteita :)

Nyt KappAhl, jonka nuorena luulin sanottavan KappA-Ahl :), on julkistanut (jo vähän aikaa sitten) kilpailun: http://kilpailu.kappahl.com/fi/index.php?page=gallery on XL (ja jopa XXL) malli kilpailu, malliston kokoja käyttäville naisille, yli 44 koosta ylöspäin, mikä on ihanaa, koska hälyttävän monet naiset tuntuvat pitävän jo kokoa 40 Xl kokona!! 42 on lähinnä plus size, 44 -> sitten jo XL, näin minun mielestäni ja huom. hamassa menneisyydessä (ei ehkä niin kaukanakaan) oli aika jolloin minä olin XXL kokoa, sitten XL kokoa ja vihdoin L kokoa :) Sen jälkeen olen seilannut kokojen S-L välissä, pääsääntöisesti kuitenkin koossa M.
Mutta siis todellakin voin tietää omakohtaisesti mitä on olla XL (malli) kokoa ja sen vaikeuden kun haluaisi olla silti kaunis.

XLNT malliston tunikapaita KappAhl
Tuolloin kun olin itse tätä kokoa ei ollut näin suurta valikoimaa aivan ihania XL vaatteita , kuten esim. Kappiksella, Elloksella ja Otto:lla on, järjettömän ihania vaatteita, jopa sellaisia malleja ja leikkauksia, että ison takamuksen ja reidet omaavana olen joskus kateellinen niiden vaatteiden mallista, kun "normaalikokoisille" samoissa putiikeissa tarjotaan sitten niitä vaateripustimen mallisten ihmisten vaatteita, joista joidenkin housujen lahkeet juuttuvat minulla suunnilleen nilkkoihin, edelleen, puhumattakaan siitä, etteivät ne mene persauksen kohdalta päälle, vaikka vyötärössä olisi tilaa kuin teltassa.

Mutta siis tämä kisa, tämä ihana, voimaannuttava kisa täynnä kauniita, muodokkaita naisia... Tai siis... WTF??!!

Näiden täältä olevien farkkujen nimi on SkinnyBitch
Miksi hemmetissä skinny bitchien pitää pilata tämäkin? Miksi niiden laihojen muikeroiden joilla ei ole persettä, mutta joillakin on epäloogisen suuret rinnat, pitää tunkea jopa XL malli kisaan???

Siellä on joitain selkeästi 40-42 kokoa käyttäviä, mutta sitten on kohtuu iso joukko kokoa XXS käyttäviä laiheliineja mallistelemassa kameralle?! En vain ymmärrä. Olematta rasisti huomasin, että iso osa näitä on ulkomaalaistaustaisia/ulkomaalaisia, no, ehkä se on puutteellisen suomenkielentaitoa ja he luulevat osallistuvansa supermodel-kisaan nimellä XL, siis niin, että XL meinaisi mallinuran kokoa, ei heidän omaansa?

Mutta milläs selitetään nämä umpisuomalaiset "tiinat" kokoa 34-36? Haluavatko he vain näyttää plösöille kuinka kauneus sanakirjassa selitetään, siis heidän mielestään kauneuden kohdalla synonyymina lukee ilmeisesti laihuus... Ja sitten jotkut pissapäät klikkailevat heitä, onneksi ei läheskään yhtäpaljoa kuitenkaan kuin oikeita XL-naisia, kuten bloggareita blogeista Värikäs Elämäni,
Tyyliä metsästämässä ja Oi Mutsi Mutsi. Iso hatunnosta naisille joista kyllä blogeissaankin näkyy naama ja persoona(llisuus), mutta rohkeaa silti lähteä vielä kisaamaan mallinuralle! Klikkaukset minulta heille jokaiselle, koska ensinnäkin he ovat minusta kaikki sen ansainneet, mutta myös siksi, että osaisin kuvitella heidät kaikki myös mallikuviin Kappahlille.
Minun henkilökohtaiseksi suosiksi nousi kuitenkin kuvien takia Elina Pitkänen- niminen nainen, lähinnä koska nättien kasvojen lisäksi hänellä näyttäisi olevan päärynävartalo, samoin kuin minulla :) ja kuvassa hän onnistuu silti näyttämään kauniilta ja muodikkaalta jo nyt.

Usein tämä minun päärynävartalo kun on yksi tuska puettavaksi, yläosa saa olla 1-2 numeroa pienempi kuin alaosa ja alaosaa on sittenkin vielä mahdonta joskus löytää, farkut esim. on aivan MI (mission imbossible) jossa minä menen jo osassa tuhatmiljoonaasatayksi, koska olen eläessäni löytänyt tasan yhdet täydelliset farkut ja nekin miestenosastolta ja ollessani naisten vaatekoossa kokoa 36... Sanomattakin siis selvää etteivät ne esim. tällähetkellä enää mene jalkaan... Toivossa on hyvä elää, joten niitä en uskalla heittää menemään (suom. myydä kirpparilla) vaan ne koristavat vaatehuonetta kunniapaikalla ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kerro jotain, se ilahduttaa :)