Google Analyticsin seurantakoodi

sunnuntai 15. heinäkuuta 2012

Asuntohaaveita

Minä haaveilen jatkuvasti. Milloin mistäkin. Joskus täysin mahdottomia telenovela-tyylisiä haaveita, joskus realistisia jalat maassa-haaveita.

Koska en tule perimään suuria summia kauan kadoksissa olleelta sukulaiselta ja lottopottikin on enemmän kuin epätodennäköinen (koska en lottoa niin siihenkin taitaisi tarvita telenovelaa.. miten olisi sattumalta jalkoihini lennähtävä lottokupunki....?) niin nämä jalat maassa ja järki päässä haaveet ovat useimmiten näitä aika pieni muotoisia, lomamatka, huonekalut, shoppailua jne.

Nyt olen päässyt kuitenkin puoliväliin järkeä ja telenovelaa alkamalla haaveilemaan kodista.

Mehän asumme vuokralla. Vuokralla, koska haluamallamme alueella ei ole tarjolla tarpeitamme vastavaa (ja rahojamme vastaavaa...) omistuasuntoa. Kerrostalokoti mukavalla paikalla, 3h+k. Ihan ok, vai mitä? Vuokrakin vuokrien joukossa asunnon kuntoon ja sijaintiin nähden normaali. Enemmän kuitenkin kuin mitä haluaisin maksaa. Ja joo, jossain muualla tällä hinnalla saisi maksettua velkaansa kartanosta varsin mukavasti ;) Ongelma onkin juuri tämä sijainti. Tästä en suostu neuvottelemaan. Se on joko tässä tai max.5km säteellä tästä.

No, mistä sitten unelmoin? Olen saanut päässäni kehiteltyä täydellisen pohjapiirroksen, omakotitalon. Lehtiä selaamalla olen myös löytänyt melkein vastaavan valmistaloista. Haaveissani siinä on joitain eriäväisyyksiä, mutta valmiskin kelpaisi juuri sellaisenaan.

Jetta-talojen eräs malli on melkein kuin haaveeni, eroavaisuuksia lähinnä keittiön pohajssa ja
autokatoksessa, pientä :) kuva täältä.


Minun nämä haaveeni eivät ole yliampuvia. En haaveile joentörmällä parhaalla paikalla sijaitsevasta unelmien valkoisesta kolmikerroksisesta puutalosta, en todellakaan. Kuka sen edes imuroisi sitten? :)

Ja jos ihan realistisia ollaan, niin kumpikaan meistä miehen kanssa ei olla edes mitään piha-ihmisiä. Minä en kasvattele kukkia, enkä perunoita, en edes mitään yrttejä parvekeruukuissa ja mies ei todellakaan viettäisi vapaa-aikaansa nurmikoita rajaamalla ja ajamalla.

Joten on minulla toinenkin, paljon realistisempi haave. Rivitaloasuminen. Mutta siinäkin minun haaveessani asunnon pitäisi olla ehdottomast päätyhuoneisto ja pihaa pitäisi aidattuna olla kuitenkin vähäsen, mielellään niin, ettei naapuri pihaan näkyisi heti. Kuulostaako mahdottomalta?
Lapsuuden kaverini asui juuri näin rivitalossa ja haaveessani näen aina heidän rivitalon päätyhuoneistonsa pihan :) Siinä oli korkea tuija-aita välissä naapurin pihaan.
Ei se kaverin pihan aita ihan näin komea ollut, tuija-aidan kuva täältä.
Ja huonemäärä.. minä tyytyisin mielelläni edes siihen yhteen extrahuoneeseen, eli 4h ja siihen keittiö ja khh. Sauna kuuluu nykyisin ilmeisesti vakiovarustukseen melkein missä vain ja vaikka minä voisin elää ilman, niin miehen mielestä se varmaankin olisi ehdoton :)

No, mies tekee nyt kesän ja syksyn kahta työtä meidän ja minun unelmieni eteen ja minä olen reippaasti puhumatta sanaakaan yhteisen ajan puutteesta. Ehkä me talven mittaan sitten saamme yhteistä aikaa uuden unelman äärellä....? :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kerro jotain, se ilahduttaa :)