Google Analyticsin seurantakoodi

lauantai 28. huhtikuuta 2012

Musiikin ulkopuolella ja telkkaritärpit

Musiikkia läppäriltä peittämään poikien ja miehen peliäänet olkkarista, innokas Mario and Sonic at the Olympic Winter Games pelaaminen käynnissä :)
Minulla soi David Guetta ja Nicki Minaj joihin olen saanut aikaan jonkinmoisen kiinnostuksen.

Raskaus ja pikkuvauva (ja vähän pikkulapsi) aikanakin minulle on käynyt molemmilla kerroilla niin, että olen jäänyt musiikista ulkopuolelle.
Kaikki vuosien 2002-2004 hitit/radiosoittoa saaneet on minulla ihan hukassa, samoin nyt 2009->, vasta tämän vuoden puolella olen jälleen alkanut heräilemään musiikillisesta horroksesta, kuuntelemaan radiota ja tajuamaan jälleen, että aina vain nousee uusia ja uudempia esiintyjiä.
Muistan kun menin kaverini kanssa baariin 2003, Esikoinen (silloin vielä Ainokainen) jäi miehelle ensimmäisen kerran "koko yöksi" vastuulle.
Tunsin itseni varsin fiksun näköiseksi kotoa lähtiessäni ja kotona aloiteltiin biiseillä jotka oli meistä molemmista hyviä.
Baarissa sisään mentäessä tajusin jo ensimmäisen virheen: Pukeutuminen.
Vähän yli vuosi, melkein kaksi, käymättä missään "pintaliitopaikassa" ja kukaan ei ollut kertonut, että musta on ihan out.
Minun ikäiseni pukeutuivat 1990-luvun puolesta välistä eteenpäin baarissa mustaan, 2000-luvulla sai näköjään käyttää värejäkin ;)
Ja seuraava ongelma tuli tanssilattialla, ei mitään tietoa mitä ne kappaleet olivat jotka siellä soivat. Muistan vieläkin sen hämmennyksen tunteen, kun kaverini kommentoi kappaleita sanomalla "tää on ihana & tää & tää...." jne, minä en ollut kuullut yhtään kappaleista!

Minun tanssimiseni muistittu luultavimmin tätä: Do The Ugly Dance!!

Nykyisin tuo ei edes ole ongelma. Baarissa en käy edes, ei kiinnosta eikä innosta. Ainoastaan Stand Up esityksiä ja jotain esiintyjää saatetaan/saatan käydä katsomassa, mutta pintaliitopaikat kierrän kaukaa ja sehän on ihan oikein. Mieheni sanoi minun lähestyvän "täti-ikää". Kun kysyin mitä ihmettä on täti-ikä, sain kuulla, että se on se ikä jossa 13-15v pojat kutsuvat naista jo tädiksi ja kuulema se ikä alkaa 35v. Voi hyvinkin olla.
Itse muistan katselleeni n.30v naisia 15v iässä ja pitäneeni heitä aikuisina, ehkä jopa hieman vanhoina siinä mielessä, etteivät he enää olleet trendikkäitä, eivätkä pinnallisia (hyvällä tavalla).
Kylläkin minun nuoruuteni 30v on tainnut tässä "vähän" yli viidessätoista vuodessa vaihtua 40v iäksi, koska kaikki tuntemani 30v naiset (suunnilleen ikäiseni siis, sanotaan haarukaksi 28-34v) ovat hyvinkin trenditietoisia ja pinnallisetkin asiat ovat hyvin hallinassa, samoin sujuu meikeistä, miehistä, sarjoista ja kirjoista puhuminen kuin nuorempanakin.
Ainoa lisä on iän myötä tullut kypsyys.

Sarjoista ja elokuvista en sen sijaan koskaan ole pudonnut kyydistä. Olen aivan innoissani The Walking Dead sarjasta Foxilla. Ykköskauden olen katsonut jo silloin kun se ekaa kertaa Usassa on tullut, mutta että Suomessa saadaan sarjan kaudet 2 ja ilmeisesti 3 heti ykköskauden perään, Jee!
Elokuvista olen katsonut tällä viikolla New Years Even joka oli ok hyvän mielen leffa ja The Girl With the Dragon tattoo joka oli kamalan huono verrattuna alkuperäiseen. Rooney Mara nyt ei vain ole Lisbet, ei vaikka kuinka yrittäisi. Yksittäisenä elokuvana se varmaan olisi ihan ok, mutta kun... Voiko kukaan kirjoista tykännyt ja alkuperäisen Noomi/Lisbetin nähneenä pitää tästä Amerikkaversioista??

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kerro jotain, se ilahduttaa :)