Google Analyticsin seurantakoodi

perjantai 6. huhtikuuta 2012

Koukussa

Lukikohan kukaan muu tätä uutista aikoinaan nyökkäillen samoin kuin minä? Olen sipsiaddikti, hamppa-addikti, ranskis-addikti, lista on loputon.
Rakastan toki myös sokerisia herkkuja, suklaata, irtareita, kaikkea mahdollista, mutta niiden syömisen jälkeen en välittömästi tahdo lisää. Sen sijaan suolaiset herkut eivät saa minua ajattelemaan "ei enää ikinä tätä" vaan paremminkin "mistä saa lisää".

Niinpä olen koittanut vältellä viime aikoina kaikenlaista suolaista herkkua, hampparia olen syönyt nyt noin puoleen vuoteen kai kaksi kertaa ja sipsejä kylässä yhden kerran. Voi siis sanoa, että olen kohtuu hyvin pysynyt erossa pahimmasta vastustajastani kilojen suhteen :)
Joten olin myös hyvin välttynyt näkemästä tätä "uutista". Ihan hyvä niin.

Mutta kun näin nämä suloisuudet kaupassa:

kuva täältä

Olin ongelmissa. Pyörin Prisman sipsi osastolla paniikissa Äkkiä pois- mentaliteetilla. Tosin olin luvannut Esikoiselle Pringleseja karkkipäiväksi joten pakkohan ne oli ostaa. Ja Lay´sit kiljuivat Osta, osta! siinä sopivasti vieressä, hyllymetreittäin, tai siltä ainakin tuntui.







Pääsin kaupasta ulos sipsittömänä, tai ne pojan Pringlesit oli kassissa, mutta minulle ei mitään. Lay´sit sen sijaan olivat vahvasti mielessäni. Ei ole ollenkaan liioiteltua sanoa niitä "maailman suosituimmiksi perunalastuiksi", minä uskon sen täysin, ainakin noiden Salted kohdalla (taitaa maailmalla kulkea nimellä Naturel?).

No, sitten menin Valintataloon. Siellä joudun pakosta kulkemaan sipsiosaston poikki päästäkseni kassalle. Ja tällä kertaa onneksi! Siellä nimittäin törmäsin ihanaan ilmiöön: kuuden kappaleen Lay’s multipakkaus, jossa Salted, Barbecue ja Sour Cream & Onion ovat 27,5 gramman pikkupusseissa.
Kuulostan mainokselta, tiedän, mutta tämä on niin upea vastaus minun ongelmaani. Saan sipsiä, mutta ei tarvitse ostaa sitä megajättisäkkiä jonka syömistä en osaa lopettaa ja jonka syömisen jälkeisenä aamuna herään silmäluomet turvoksissa, nivelet kipeinä ja huonolla omallatunnolla.

Tänä mega-multipackien aikakaudella (joita vastustan henkeen ja vereen) jokin joka on pakattu tarkoituksella vastaamaan termiä "yksi annos" on ilahduttavaa!

Vastustan kaikessa multipackeja. Perheellisenä voisi olla, että nauttisin siitä kun sämpylöitä saa kerralla jättisäkillisen, mutta todellisuudessa, kuka haluaa syödä kokoajan sitä samaa sämpylää? Minä haluan vaihtelua!

Ja karkkisäkeistä en edes puhu. Kamalaa katsottavaa kun 2-3v taaperoinen kävelee kassaa kohti megapussi Ässämixejä kädessä.

Sen sijaan jotkut valmistajat ovat huomanneet pikkupussienkin tärkeyden. "Sinkkupussien", mutta minusta ne sopivat paljon paremmin lastenkin käteen. Me kylläkin suosimme irtokarkkeja, koska silloin samaan pussiin saa paljon vaihtoehtoja pussin koon olematta valtava.

Pienempihän ei meillä ymmärrä karkkien päälle allergioidensa vuoksi. Siksipä ostimme hattarakoneen. Kaikki meillä käyvät hämmästelevät asiaa, oikeasti kaikki. Hattarakone kuulostaa niin eksoottiselta tivolilaitteelta.
Tosiasiassa se on kohtuu pieni (pohja on samankokoinen kuin meidän 3l vedenkeittimessä, leveää ylöspäin kuin...ufo?). Ja ostettu hintaan 19.99e Lidlistä.
Sokeria yhteen hattaraan menee 1.5tl. Ja Pienempi on onnellinen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kerro jotain, se ilahduttaa :)