Google Analyticsin seurantakoodi

keskiviikko 11. tammikuuta 2012

Riisikakku

Minulla on aina välillä kausia jolloin paino jojoilee. Olen joskus painanut rutkasti enemmän kuin mitä pitäisi, mutta sain tiukalla itsekurilla ( joka todellisuudessa oli siis todella tiukilla ja vaikeaa) painon alaspäin ja olen onnistunut pitämään painoni viimeiset 5 vuotta minun "ihannemitoissani", jotka ovat n.2-3kg enemmän kuin mitä se aivan ihanneihanne on bmi:ssä, mutta kuitenkin normaalipainon rajoissa.
Vuosi 2011 oli kuitenkin Pienemmän allergiaongelmineen ja omine reumakipuiluineni niin vaikea, että olen mussuttanut itselleni +8kg ja se ärsyttää minua suuresti.
Isoin ärsytys tulee vaatehuoneellisesta koon 36/38 vaatteita joihin noissa omissa ihannemitoissani yläkropasta mahdun, alakroppa on sitten kokoa 38/40.
Nyt kuitenkin olen sen verran turvonnut, että koko 40 huitelee ihan reippaasti päälläni joka päivä, ei ainostaan ennen kuukautisia farkuissa.
Huoneellinen unelmavaatteita  joita todellakin osaan arvostaa kun niihin mahdun odottaa käyttäjää. Jopa toppatakki ahdistaa nyt päällä.

Joten on otettava itseään niskasta kiinni, niinhän? Mutta miksi se on niin vaikeaa? Onnistuin kerran ja olen onnistunut ryhtiliikkeessä senkin jälkeen ja nyt yhtäkkiä *plötsisplätsis* mahamakkarat ja reidet leviää ja nassussa on näppyjä epäterveellisestä elämäntavasta ja ahdistaa. Ja se mikä ahdistaa eniten on se peilikuva ja se olo!
Olo on hiostava, hävettävä, hiertävä, punastuttava, nolottava ja kaikki tämä minun pääni sisällä.
Katson tv:stä Nätti nakuna ja muut vastaavat itsetunto-ohjelmat ja mietin pitäisikö minunkin laittaa catwalk pystyyn kauppakeskukseen ja keikistellä siellä oikeankokoisissa  rintaliiveissäni jotta tuntisin, että olen hyvä juuri nyt.
Minä en haluaisi tarkkailla painoani, en haluaisi ahdistua numeroista, jotka eivät todellisuudessa kerro minusta tai kenestäkään muusta ihmisenä yhtään mitään.

Ja kuitenkin nyt puputan riisikakkua koska se on kohtuu vähäkalorista ja minä jopa pidän niistä. Aika paljonkin itseasiassa.
Miksi en kuitenkaan ole syönyt niitä melkein vuoteen vaan aina kun ahdisti avasin Pringles tuubin?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kerro jotain, se ilahduttaa :)